A legújabb Duna-híd is Holcim cementből épül

A Kalocsa–Paks közúti Duna-híd építése az utolsó szakaszába lépett. Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektje, amely a Holcim Magyarország Kft. cementjével épül, látványosan halad előre és várhatóan ez év nyarán adják át a forgalomnak.

A Kalocsa-Paks között épülő, feszített-függesztett híd a 20. lesz, amely átszeli a folyót, lerövidítve ezzel a két város közötti közlekedés időtartamát. A híd a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében készül, a Holcim cementtermékeinek felhasználásával. Az ütemterv szerint 2024. január 26-án pedig elkészült a mederhíd utolsó elemeinek betonozása is.

A hídépítés az építőiparon belül az egyik legösszetettebb feladat, amely jelentős igénybevételnek is megfelelő, nagy kezdőszilárdságú cementtermékekkel valósulhat csak meg. A Kalocsát és Paksot összekötő Duna-híd egyes munkafázisai során összesen nagyjából 20 000 tonna királyegyházai cementet használtak fel. A föld alatti cölöpözéshez (cölöp, víz alatti betonok, cölöpösszefogók) CEM III/A 32,5 R-MSR, a pillérek, műtárgyak, pályalemezek létesítéshez (pillérek, saruzsámoly, pilon) pedig CEM II/A-S 42,5 R cementet hasznosítottak, amelyek a víz alatti monolit szerkezet stabilitását biztosítják.

„Büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehetünk Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektjének. Ez a komplex építési feladat jól reprezentálja, hogy milyen széles körű felhasználási módja van a királyegyházai cementnek és hogy a hazai építkezések számára stabil alapként szolgálhat.” – nyilatkozta Putler Csaba, a Holcim Magyarország Kft. Értékesítési igazgatója. 

Sajtóközlemény